søndag 15. mai 2011

Uro til jenterommet

 Mens stellebordet tørker etter første strøk, kan jeg vise dere uroen jeg har laget til jenterommet.


De jeg har sett i butikken er fulle av alle verdens farger, men jeg vil helst ha i hvit eller lys rosa...Og finner man ikke, ja da lager man selv. Det var etter at jeg kjøpte ett av skjerfene mine hvor det fulgte med en gjennomsiktig ring som var fin å bruke til akkurat dette, jeg fikk ide'en om å lage en selv.


 
 Silketråd, hvite hjerter og diamanthjerter hadde jeg fra før i min scrappbookingsamling som er veldig god å ha.
Diamanthjertene ble limt på begge sider av de hvite hjertene og silketråden ble knytt fast med en liten søt sløyfe.
Jeg valgte å ha 6 hjerter på uroen, men dette er selvfølgelig smak og behag. De ble hengt i ulike høyder for å skape litt dybde.
Dette er ikke en uro med lyd som gjerne fenger små babyer, men derfor har jeg valgt diamanthjertene for å skape blikkfang. For de små liker å ha noe å se på.

 Denne henger inni sengehimmelen over sengen hennes.

Så?...Hva syns dere?

Så for at barnerommet skal bli ferdig gjenstår bare:
- ett eller to strøk til med maling på stellebord
-sy forheng
- kjøpe inn noen oppbevaringbokser til bleier o.l
-litt små ting og tang

Etter det er barnerommet klart!...og da kommer selvfølgelig bilder:)


Takker forresten for alle søte kommentarer jeg får på innleggene mine, jeg blir utrolig rørt og veldig koselig å "bli kjent" med de som er innom. Jeg besøker gjerne dere også!
Ønsker dere en riktig fin søndagskveld!

Jannicke





6 kommentarer:

  1. Hei søta!
    Du er så stilsikker og elegant i alt du gjør at jeg får ikke sagt det. Sengen, uroen, sengehimmelen og uroen var helt fantastisk vakkert!

    Gleder meg til å se resten!

    Klemklem

    SvarSlett
  2. Det var en utrolig søt uro du hadde laget.
    Kjempesøt og deilige duse farger.Min lille prinsesse elsker uroer, og hun har en over stellematta på badet og ei over senga på rommet sitt.
    Er sikker på at din kommer til å falle i smak!
    klem

    SvarSlett
  3. Hei snuppa!

    Så skjønt♥
    Flink du er!:)

    Nyt kvelden,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  4. Nydelig uro ♥ Kreativt og lekker, du er flink!
    Blir nok et kjempefint prinsesserom når du er ferdig. Gleder meg til å se resten.
    Klem Chiline

    SvarSlett
  5. Hei

    Den er helt nydelig:) Vakkert var det. Får jeg en jente til en gang skal jeg jammen herme litt:)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så utrolig fin den ble! Der gav du meg en kjempe idé til gaver til både fødsel og til min lille (store). Hjemmelagede ting er alltid (nesten) bedre!

    Håper du har hatt en fin kveld!

    klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)