mandag 16. mai 2011

Mens vi venter....


I påsken tok vi gravidbilder.
Dette var faktisk det eneste bilde vi var fornøyd med. Jeg er ikke veldig fotogen av meg, så er så og si aldri fornøyd med bilder av meg selv. Men vi fikk ihvertfall ett:)

Jeg har hatt noen ønsker om hva jeg ville gjøre mens jeg går gravid og før jenta våres kommer.
Noen planer har ikke latt seg utføre på grunn av dårlig form osv, men har fortsatt fått gjort mye.

Har vært fler som har kommet og sagt til meg "Gud for en energi du har" eller "Jøss, så aktiv du er!" osv.... dere skulle bare visst;) Jeg gjør noe når jeg virkelig orker.
Jeg prøver alt jeg kan for å holde meg i jobb, noe jeg syns er veldig viktig, både for å være aktiv, og i det hele tatt komme meg ut av huset.
I tillegg skal jeg jo være borte i ett år og da vil jeg være i jobb så lenge jeg kan. Jeg valgte etter råd fra jordmor og sykemelde meg 50% fra april på bekkenløsning.
Dette angrer jeg ikke på. Selvom folk ikke vil tro det er tungt å jobbe i barnehage, så er det det.

Jeg trodde at sommeren ville by på en del enklere arbeidsoppgaver i forhold til jobben, og har jo i å for seg gjort det, men allikevel kan det være tøft. Mange ting jeg trodde var lett i jobben før er ikke det allikevel. Som noe så enkelt som å dytte barn på huska er ett sant H.... Tenk så rart!? Og det å løpe til stedet hvis ett barn slår seg eller lignende kan jeg bare glemme.

Kommer likevel mye godt ut av å jobbe akkurat der jeg jobber! Jeg har utrolig gode kollegaer som gjør ting enklere for meg,s elvom jeg gjerne vil klare det selv. Og barna er jo så nyskjerrig på den voksende magen og spør hver eneste dag "om jeg har en baby i magen"...eller andre varianter som "hvorfor har du så stor mage?"  "har du spist mye mat eller?"
Så alt i alt er jeg overlykkelig over å få jobbe med de jeg jobber med og jobbe der jeg jobber! Og selvom jeg har tunge dager, nyter jeg graviditeten til det fulleste! Plutselig er den jo faktisk over!

Nå blir det litt skriving av søknadspapirer i forhold til permisjonen (noe som er en jobb i seg selv) og en jordmortime:) Kanksje finne antrekk til i morgen også?
For i morgen er det 17-mai og det må jo feires!
Vi skal være med familie og venner og kose oss!
Hvor og hva vi skal enda er ikke bestemt...været som bestemmer det dessverre..
...men 17-mai blir det jo uansett;)

Så... Ha en fortreffelig 17-mai feiring
uansett hvor i landet du befinner deg!

Jannicke

3 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av dere! Du er så vakker og han så omsorgsfull! *SUKK*

    Så bra at du tar vare på kroppen din og lytter til den. Selv om man vil være i jobb, så er det viktig at dte ikke går på bekostning av seg selv...

    Ønsker deg og dine en nydelig 17.mai!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så koselig bilde av dere!

    Heldig dere er som skal få ei litta tulle. :)

    Nyt dagen i morgen! Kanskje vi sees...
    Stor klem Anine

    SvarSlett
  3. Hei - god 17. mai til deg og dine - og kos deg med graviditeten - lita tulle, ja - her har vi to (som ikke er så små ennå, men ...;)

    God hilsen fra Bente.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)