fredag 23. august 2013

Re opp sengen din.....

Å re opp sengen din er noe av det enkleste du kan gjøre for å få soverommet både innbydende og pent. Ikke tar det lang tid heller.
2 min hver morgen har vel alle tid til?
I tillegg er det veldig koselig å gå å legge seg når sengen ser innbydende ut.


Det enkleste tipset jeg vil gi er dobbeltdyne. Velg en dobbeltdyne og ett sengetøy du liker. Jeg har valgt å holde fargene behagelig for øye, for på soverommet ønsker man ro og hvile. Dynen ser ut som selve sengeteppet fordi det dekker sengen så pent. Sett putene opp på høykant mot veggen for å skape en slags sengegavl.

Ønsker du å bruke sengeteppet har jeg ett annet lurt tips å lur. 
Jeg bruker ett pelspledd for å få en fin og lun effekt på sengen.
Under ser du hvordan jeg bretter teppet steg for steg.






 Til slutt legger jeg ett sengeteppe på. Jeg liker at det er litt folder i det, slik at det ikke ligger helt stramt på sengen. Pynt sengen med pynteputer om du ønsker det.

Har du noen andre tips til hvordan man rer opp eller pynter sengen?

Ha en fin fredag!

1 kommentar:

  1. Er det noe jeg er dårlig på så er det å re sengen:P Det skjer så og si aldri:P Untatt nå jeg rydder selvfølgelig...Men som du sier tar det 2 min og det er jo så mye koseligere å legge seg til kvelden igjen:) Lune farger er absolutt det jeg går for jeg også:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)