søndag 27. mars 2011

Rydding & sortering på kjøkkenet...

 I helgen har jeg gjort en etterlengtet vask og rydd av kjøkkenet vårt. Even har malt litt i spisestue og på kjøkkenet de siste ukene og alt har bare vært småkaos lenge...Hater virkelig alt oppussingsgreiene, men er veldig glad når det blir ferdig:)
Bilder av spisestuen kommer når alt er på plass;)

Disse skapene på kjøkket har fått en real makeover.
Disse skapene er malt om fra svartee til hvite, da de blender bedre inn sammen veggen og gjør ikk så mye av seg, akkurat som jeg ønsker;)
Før var de fylt med pynt og dill(dall, men nå ville jeg ha ett litt mer praktisk kjøkken og valgte å ha matvarer he i steden....men hvordan var
 det store spørsmålet? Even fant disse flotte krukkene på IKEA og da slo tanken meg! Hadde jeg ikke sett noe slik ett sted før? Min DYMO fikk kjørt seg og navnelapper ble satt på alle krukkene...små og store;)



 Jeg er veldig glad i te og i disse småkrukkene har jeg fersk te (er det det, det heter tro?)
Med lapper er det lett å se hva som er inni også:) Selv for menn!

 Store og små krukker...visst er det praktisk!

 Til "smårot" som ikke gjør seg alene i skapet har jeg valgt disse cd-boksene som kan brukes til mye mer enn bare det. Inne her har jeg usjarmerende kakao- og solbærtoddy-poser;)


 Mine søte te-siler fra Indiska, Lisbeth Dahl og Kremmerhuset:)

 Kjøkkenkroken våres har også fått ett makeover og jeg har for en liten tid tilbake funnet ett rundt bord som jeg ønsket meg:)
Så er spørsmålet til dere....Jeg syns det ble fint, og det var meningen å ha denne ene stolen svart for å skape litt kontrast, men det første Even sa var "Skal den værra sånn???" hehe, der har vi mannfolk i ett nøtteskall eller hva?

Så hva sier dere? Svart eller male den hvit som de andre?

Men mitt mannfolk i ett nøtteskal, kjøper også blomster til meg i ny og ne....og da blir jeg glad! Denne gangen fikk jeg hvite tulipaner som har fått plass på kjøkkenbordet:)

En liten utblåsning:
 Even skulle hente en sofa i helgen etter avtale fra butikken, hadde de ikke sofaen våres allikevel! Og mener vi må vente 6 uker på ny....Hjelp! Vi solgte nemlig sofaen våres 1 time før vi skulle hente den andre...Vi hadde jo avtalt at vi skulle få sofaen våres innen lørdag kl.18.00...men nei da!
Så nå sitter vi i hver vår godstol isteden;) til vi får sofaen..;)
Arrg! Flere som har slike kjøper historier når dere har kjøpt møbler?....dette er nemlig min andre gang når jeg kjøper sofa!

Ha en riktig fin søndag!

Jannicke

1 kommentar:

  1. hehe =) dumt av meg å spørre om bilder av sofaen som ikke kom ;P hehe
    Det ble kjempe fint med mat i de vegg skapene passet kjempe godt =)
    Jeg mener at stolen burde vært hvit jeg men . hihi =)
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)