søndag 13. juli 2014

En helg for to.


I helgen har jeg og min forlovede har hatt en fantastisk helg! 
En helg for bare oss to. 
Vi startet helgen i Oslo på Scandic Vulkan. Ett kjempeflott hotell med service-mindede ansatte jeg ikke har sett maken til!
Vi falt for hotellet med engang vi gikk inn dørene. Fantastisk interiør med detaljer som ikke er lagt til tilfeldighetene. 
Bidene taler for seg selv.





 Scandic Vulkan er nærmeste nabo til Mathallen i Oslo, og en tur innom her måtte vi også.her finnes mat og drikke til alle og enhver fra fjern og nær. Alt fra norsk sjømat, oster til italienske råvarer av klasse.



 Hotellrommet vi fikk var også i stil med resten av hotellet.






 Vi tilbragte fredagskvelden med middag og uteliv på Aker brygge.
Kvelden endte med en romtantisk tur fra Aker brygge til Scandic Vulkan. Mye å oppleve på hvert gatehjørne i ett mangfull av kontraster. Vi gikk blandt annet forbi restaureringen av regeringskvartalet, noe som får meg til å tenke på hvor skjørt livet er, på ett gatehjørnet sitter det 5-6 unge mennesker på trappa til inngangen på huset og hører på jazz. Stemingen er til å ta og føle på, og i tillegg får vi musikk på vår vei, for i resten av gatene er det stille. Enda litt bortenfor er en liten cafe som er åpen med en del folk på utsiden, med supergod og noe høyere stemning. Stemingen her er også uten tvil til å ta og føle på. Stemningen her følger oss helt til hotellet hvor vi møter en takterasse med masse mennesker fullt av liv. Utelivet i Oslo er på sitt beste!

 
Det er ganske sent og med tanke på at jeg hadde rundet uke 39, fortjente kroppen hvile. Så vi gikk tilbake til hotellrommet.
Vi har hatt ett kjempekoselig opphold på Scandic Vulkan og dette blir ikke det siste!

Nå er helgen over og vi starter innspurten av siste uke før termin.
En spennende tid i møte! 

Jannicke
sponset opphold

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)