fredag 13. desember 2013

HJEMMELAGEDE KNEKKEBRØD



Jeg tenkte å tipse dere om fine gaver man lett kan lage selv å gi bort til jul. Først ut er hjemmelagde knekkebrød som er supergode. Legger du de i ett lekkert glass kan de gis bort i gave. Jeg gav bort 4 slike i fjor og de ble tatt veldig godt i mot.








                                   




Du kan også tilsette hasselnøtter  og havregryn om du ønsker.


Slik gjør du:

Hell i blandingen i en bakebolle og hell på vann til det blir passe klissete. Bre det utover en stekeplate (med stekepapir) og sett inn i ovnen på 160 grader. Etter ca 25 min inni ovnen, ta brette ut og skjær opp passe stykker med ett pizzahjul. 
Sett inn i ovnen igjen og vent på underverker. 
Knekkebrødene er ferdig når de er sprø (ca 1 time)

Lykke til!

Jannicke

4 kommentarer:

  1. Genialt enkelt og så herlig gave å få også :)

    SvarSlett
  2. Hvor mye tar du av hver ting?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar litt på feelingen, har laget denne så mange ganger og den blir ulik hver gang. Frøene har forskjellig smak og jo mer du tar av hver avhenger av hvordan smaken blir. Mandelmel og fiberhusk er det eneste du ikke tar så mye av ca 2 ss av hver på en slik krukke (til en langpanne). Prøv deg frem :)

      Slett
  3. Bruker du varmluft? Skal døra stå på gløtt?

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)