onsdag 21. mai 2014

Made By Me: Seng til lillegutt



Da graviditeten meldte sin ankomst bestemte jeg meg for at denne gangen ville jeg lage en seng jeg hadde hatt i tankene (inspirasjon fra google). Jeg hadde planer om å lage en slik til Jessica da hun ble født også, men det ble bare med tanken. Jeg er fornøyd med resultatet og gleder meg til lillegutt melder sin ankomst. Jeg er heldigvis så og si ferdig med rommet hans, og det har det vært en stund. Jeg koser meg her inne og de hender jeg småpusler med litt enkle ting innimellom. Jeg har flere bilder å vise dere med DIY prosjekter som jeg har drevet med tidligere, og flere vil det bli når tiden og formen strekker til. Listen er lang av mange fine ønsker som jeg har blitt så inspirert av på nett.


Senge-gavelen er laget av ting jeg hadde liggende fra før. 
En MDF-plate, stoff og en dyne. Det er sikkert mange måter å lage en slik på, men dette var slik jeg gjorde det.
Jeg tilpasset platene etter begge kortsidene på sengen.
Jeg borret så mange hull jeg ville ha etter egne mål.
Så stiftet jeg fast dynen som jeg brettet i to lag fast i platen, og trakk den med stoff, også siftet på baksiden. Jeg brukte blank "fiskesnøre" og lang tykk nål når jeg tredde gjennom stoffet. Jeg har ikke brukt knapper på denne senge-gavelen, men dette er selvsagt smak og behag.

                                           Tinkerbell Kronehimmel
Inspirasjonen kommer fra google

Jannicke

3 kommentarer:

  1. Så fint da!
    Så gøy å lage slike ting selv.
    Flink du er !
    Ha en flott ettermiddag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Åhhhhh kjempekoselig!
    Jeg skal begynne å innrede litt hos lille M i dag faktisk.

    Tusen takk for mange fab tips hos meg. Skal sjekkes ut! 👌

    Klem fra Lotta

    SvarSlett
  3. Så fin:)
    Koselig og lage selv til babis ♥

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)