lørdag 1. mars 2014

Made By Me: Strutteskjørt

 Til strutteskjørtet har jeg brukt:
Tyll 1 x 2 m per farge 
Bred strikk
Alt fra Stoff og stil

I neste innlegg får dere se hva jeg har brukt silkesnor og"diamantene" til.

 Brett tyllet slik at det ligger i to lag med en brett på enesiden.

Klipp remser i størrelser du selv ønsker, jeg har klippet i ulike størrelser for variasjon i skjørtet. 

Sy strikken i den "str" du ønsker slik at det danner en sirkel. 
Knyt så på tyllremsene...


 Ved å beholde bretten og trekke remsene igjennom (litt vanskelig å forklare, håper bildene forklarer sitt)

Hvordan du fester remsene velger du selv, jeg tok annen hver rosa og lilla. Her på bildene har jeg kun visst lilla.



Fest så mange strimler slik at det dekker strikken.


Dette skjørtet er nå 50 cm langt, men ved å pakke oppover remsene (bøye de innover i skjørtet)  får skjørtet mer volum om en morsom form. De remsene jeg syns ble for lange klippet jeg bare kortere.
Spør hvis noe er uklart...:)

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)