torsdag 20. februar 2014

Jessica's rom

Trenger du barnerom inspirasjon, håper jeg at jeg kan inspirere litt med disse bildene. Rommet til min 2-åring er ikke så stort som jeg skulle ønske og i tilegg har det ett utfordrende skråtak. men jeg utnytter muligheten der jeg kan og får det til å fungere bra på sin måte. Vi har en vegg som er høy nok til høyskap som har en tapet jeg virkelig elsker. Denne veggen syns ikke på bildet (til høyre på bildet), men kan jeg vise senere i ett annet innlegg om dere ønsker det. 

Rommet er delt inn i tre soner.
Lekesone
Sove/hvilesone
Oppbevaringsone

LEKESONEN







I lekesonen har jeg plassert en lekekomfyr med koppestell og lekemat. Bestemor har heklet grytekluter og jeg har kjøpt inn kjøkkenhåndkle som passet perfekt på dette jenterommet. Ett bord med små to stoler og en dukkestol. På veggen henger en knagg til vesker, smykker og utkledningstøy sammen med dukkesengen til dukkene henens. Jeg går ikke nødvendigvis i barnebutikker for å kjøpe inn ting til barnerommet. Man kan bruke ting man allerede har eller titte etter ting i andre butikker. Åhlens er min favorittbutikk til akkurat dette. De har så mye flotte fine varer i alle mulige farger som passer fint inn på barnerom. Må også få tipse om Theas Hus som ligger i Ski sentrum, enda en favorittbutikk, her har jeg funnet mesteparten av alle kjøkkenlekene i tre. De har godt utvalg av treleker både til gutter og jenter.



SOVE/HVILESONEN

Denne sonen består av en seng med myke og gode tekstiler, nattbord, bilder og en nattlampe. Denne sonen bruker hun både til lesing av bøker og soving. 

Jessica leker utrolig godt i dette rommet, og det blir innredet etter hennes interesser. Akkura nå er det kjøkkenlek, dukkelek og boklesning som er tingen. Helst skulle henne hatt lilla rom, da hun har *LILLAdilla", men det får vente litt. Jeg er utrolig glad den tapeten som er på høyveggen, så den får bli en stund. Jeg har heller lagt til litt lilla detaljer som hun liker godt.

Håper bildene og inspirasjonen falt i smak, og jeg svarer gjerne på spørsmål om rommet eller om barnerom sjenerelt om dere har noen spørsmål om det.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. SÅ HERLIGT ROM
    JA HER KOSER HUN SEG NÅKK
    FIN HELG TIL DERE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)