tirsdag 30. juli 2013

Bokanmeldelse: Smarte Små

Bokanmeldelse: SMARTE SMÅ: 

“I trafikken” og “Snart blir jeg frisk”


Siden Jessica ble født, har jeg alltid vært opptatt av at bøker skal være en stor del av barndommen hennes. Jeg var selv glad i bøker da jeg var liten, og er det ennå. 
Men bøkene må være gode og lett forståelige. 
Bøkene fra serien SMARTE SMÅ er nettopp det. Utrolig fine bøker til barn mellom 2-6 år. Barn i denne aldersgruppen har ofte mange spørsmål som vi voksne ikke tenker over at er viktig at de får svar på.  Bøkene er også fylt med spennende tegninger og luker som kan lukkes opp.  Dette falt veldig  smak hos min 2-åring.

Vi har lest bøkene:

Dette en bok om Elias som føler seg syk. Han er slapp, vondt i hodet, i magen og i halsen. Han er syk, men lurer på hvorfor? Og hvordan blir han frisk igjen?
I boken får vi også vite hva en lege gjør og hvordan man kan holde seg frisk.
Dette er en bok som omhandler trafikken. I trafikken er det alt fra bilister,syklister til vanlig fotgjengere. Her må vi passe på å se oss for før vi går over veien, og ta vare på de rundt oss. Boken viser oss også, skilt, trafikklys og hva vi kan gjøre for å synes bedre i mørket. Her vil man få svar på det man lurer på i trafikken.
Jeg er veldig glad for å ha funnet denne serien, og tenker å kjøpe flere av disse lærerike bøkene. Disse bøkene er delt opp i ulike temaer, som gjør det enkelt å svare barna på de spørsmålene de måtte ha.
Flere bøker i serien er “kroppen vår”, “Glad, sint, redd”, “Bondegården”, “Babyen vår”,  ”Gravemaskiner”, “min første” sykkel”, “barnehagen min”, “liten eller stor”.
  
Denne serien er vel verdt å merke seg, dersom du har småbarn i familien. En lærerikt serie bøker for store og små. Bøkene kommer i en fin størrelse som er lett å med seg hvis man ønsker det. Ring-systemet i permen, gjør også at det er enkelt for de små å bla.
Bøkene kan kjøpes hos bokkilden.no.
Innlegget er sponset.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)