lørdag 9. april 2011

My Precious Kiro, Theo & Leony

Kiro var våres første hund som jeg og Even kjøpte sammen. Lite visste vi hva vi hadde i vente...;)
Jøye meg for ett stabeist, men likevel sjarmerende:) Han liker å bli behandla som en unge og elsker kos. Han er glad i turer og spesielt å løpe fritt i skog og mark. Planen var å bruke han til jakt (og er det enda), men interessen hans er ikke helt der....eller dvs...han jager ALT! hunder katter, mus....hva som helst. Planen er jo at han skal jakte rådyr;) Så vi får se hva han finner på til høsten...
En utrolig snill gutt er han ihvertfall, men han har sine pøbeldager han også som sikkert mange andre...Lurer på hvor mange senger, leker og andre ting jeg har kjøpt som er tygget istykker...men jeg lærer jo aldri heller, for kjøpe stadig noe nytt til han:)

Theo ja...husker den dagen jeg hentet han...Hadde ventet lenge på dagen jeg skulle kjøpe min egen pomeranian! Hadde vel egentlig ikke trodd det skulle skje, men endelig skulle han bli med hjem.
Jeg husker jeg hadde kjøpt inn alt av utsyr...smått så smått. Var jo vant til Kirro som var en større hund, så dette skulle bli spennende! Han satt i ett bur på vei hjem ved siden av meg...lagde ikke en lyd! Når vi kome hjem var jeg utrolig spent på hvordan Kiro kom til å ta det, men overraskende gikk det utrolig bra! De er i dag som søsken flest...venner og fiender;) hehe;)


...og siden jeg ikke klarte meg med en pom, sjekket jeg muligheten for en til ett år senere...måtte bare.
Vi besøkte en utrolig flott oppdretter fikk muligheten til å ha henne hjemme noen dager for å se om hun passet hjemme hos oss. Vi hadde jo to hunder fra før så dette kunne bli spennende!
Og det beste av alt var at hun blendet rett inn.
Leony er en liten frøken jeg er utrolig glad i! Hun er en diva med stor D. Hun skal gjerne ha det som hun vil og sier fra hvis hun ikke får det;) en utrolig morsom frøken:) Begynner å bli en ordentlig pappajente, men det vil jeg ikke ha noe av...;) Må jo være litt mammajente også:)

Lille "tutta" mi dette, som vi liker å kalle henne;)
Utrolig glad for at jeg fant akkurat denne frøkna, som virkelig vet å smelte hjerter!

Etter å ha kjøpt pomeranian har det møtt meg mange muligheter til å bli kjent med mennesker med samme interesse. Jeg har opplevd mye bare ved det å ha hund. Bland annet hundetreff i ulike sammenhenger, messer og utstillinger. Kjempekoselig å møte andre med samme interesse!


Så dette var litt om våre hunder...

Ønsker dere en fin lørdagskveld!

Jannicke

6 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så nydelige hunder! Hva slags rase er Kiro?! Er så glad i hunder selv, men jeg har bare en jeg da og jeg synes det holder i massevis!

    Pomer er så vakre, jeg vurderte det selv jeg :-) Men så er jeg allergisk mot bjeffing, så da ble det en rase som ikke bjeffet. Til dags dato har jeg bare hørt Nala bjeffe en gang ;-)

    Tutta di var jo bare nydelig! Jeg får lyst til å nusse henne masse, bare av å se på bildet :-)

    Det er rart hvor glad man blir i de og hvor knyttet man føler seg :-)

    Herlig og nydelig innlegg i dag! Ønsker deg en finfin helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelige er dem♥ Er Kiro en drever eller noe? Jeg er ikke sååå inn i alle rasene - hehe;)

    Hund er så kos, å jeg har SÅ lyst på en til, men siden vi har to katter også så blir det så mye både økonomisk og dette med tid og alt sånn! Men en dag skal jeg ha en til - fnis;)

    Ha en fin Søndag snuppa,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  3. Herlige vovser du har! :) Moro med hunder i hus! Her har vi to, og fult liv hele tiden omtrent! En turbo og en litt roligere ;) Moro å lese om hundene dine! Ha en fin fin uke! Klemmer

    SvarSlett
  4. For noen nyydelige "pelsdotter" he he...

    Jeg og har en fantastisk hund, Kira. Cavalier King Charles Spaniel.. Og snart blir det nok en søster på henne...

    Lur løsning og låne en med hjem ja, kansje vi skal prøve det også.. ?!

    Vakre var de iallefall alle 3...

    Klem Klem Birte

    SvarSlett
  5. Så skjønne alle tre :)
    Savner det å ha hund utrolig mye, men har desverre ikke klart å fått tatt en bestemmelse og skaffet en ny enda..
    Godt selskap er det iallefall i disse firbeinte:)
    Ha ei fin Påske
    klem Sissel

    SvarSlett
  6. So sweet your dogs! I love dogs!
    Kisses
    Monica

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer, det er det som driver meg videre.
Jeg skriver for mine lesere, og uten lesere ingen blogg :)
For mye nettspam har gjort til at jeg måtte sette på ordbekreftelse. Håper dere legger igjen ett spor fordet :)